Best Coke Ever

Sockerfri läsk driver tillväxt!

Visste du att sockerfri cola bidrar med mer värde än sockrad? Konsumenter som köper sockerfri cola handlar 38% oftare och har ett högre värde på sina köp (+26%) jämfört med de som köper sockrad. Sockerfri läsk är också snällare mot miljön – genom att minska sockret i våra drycker minskar vi också vår klimatpåverkan. De senaste åren har vi sett att allt fler konsumenter vill göra medvetna och hållbara val. Konsumenter vill minska sitt sockerintag och det är därför viktigt att erbjuda sina kunder valfrihet. Sedan 2010 har mängden tillsatt socker i vår läsk minskats med drygt 20 procent och nästan alla våra nylanseringar de senaste åren har varit sockerfria eller mindre söta. För att hjälpa konsumenten göra medvetna val finns bland annat Coca-Cola, Sprite och Fanta både med och utan socker i Sverige​. Glöm inte att erbjuda sockerfri läsk till dina kunder!

Källa: 1) Gfk PITA Tracker, Buyers low cal cola, MAT Juni 2029-2022 2) Gfk, MAT October 2022, Low cal colas vs. regular colas.